tisdag 7 september 2010

Sovmorgon ???

Skulle inte tro det.
Sonen går ju upp tidigt till skolan. Det är ju bra det.
Men någonstans blev det mitt ansvar att vara med och väcka honom.
Hmmmm ska man behöva vara det när de går i gymnasiet?
Eller curlar jag nu? (fan jag blev modern oxså)

Nå väl.
Jag vaknar varje morgon när klockjävlen ringer och vill bara dö.
Jag sover inte som man ska och är vid det laget. Alltså kl 6.30 inte helt levande.
Varje morgon tänker jag. Men väck honom och sen går du och sover ne liten stund till.
Blir det så ???
Nä.
Vad leder det till?
Jag orkar inte ens göra hälften av det jag ska.
Jag orkar inte göra ett jävla dugg.

Ja men ge fan i att vakna tänker man ju då.
Ja jo eller hur? Inte jag iaf. Jag vill på de sätt jag kan vara en ansvarstagande mamma. Men följden IGEN att det är jag som blir den som betalar priset.
Nu blev det här ett mycket längre och mer avancerat inlägg än jag hade tänkt. Och jag vill inte på något sätt slippa undan mitt ansvar eller mina barn.
Men jag tänker igen å det där att jag ska ägna mig åt mig själv ??
frågan kommer igen. NÄR ska jag det?
Jo juste det... det kan jag ju göra efter jag har skickat iväg barn till skolan. Då jag är så trött så jag håller på att spy. Då kan jag ju träna eller meditera eller ta långa promenader i höstsolen.
ja jo... absolut.


skit liv

2 kommentarer:

  1. Klart att du ska ta dig sovmorgon! Det gör jag varenda dag även om jag inte har jobbat.
    Är jag en dålig icke ansvarig morsa då?
    Nä.
    Och det skulle inte du heller vara bara för att du tar sovmorgon.
    Jag säger;
    Mer sovmorgon = gladara morsor = bättre morsor
    :)

    SvaraRadera
  2. Tack.. jag ska gö det.:-)

    SvaraRadera