måndag 13 september 2010

Äntligen

Äntligen, äntligen är jag hemma själv.
Och gissa sig om jag ska njuta.
Jag ska ta den här i dag och bara vara.
Men så klart är det inte så enkelt. För i dag kommer min värd och ska göra en inventering i lägenheten. För att se vad som ev behöver åtgärdas eller inte.
Och det är väl ok. MEN det är fan inte kul när ungdomarna som bor här inte städar i deras rum. Det ligger strumpor och BHar på golvet. Men jag orkar inte göra nått åt det. Tycker inte att det är mitt jobb heller. Så det får vara.

Sonen har kommit in på någon kurs, Handels ???
Vad det nu betyder. Jag skiter i vilket. Bara han äntligen kommer iväg och gör nått.

Och jag ? Vart fan är jag???
Vet inte....fotfästet har inte vart helt stabilt den senaste tiden. Jag behöver verkligen det här att vara själv nu.
Snurrigt är vad det är.

2 kommentarer:

  1. Skönt att få vara själv lite och antingen hinna tänka eller bara vara.
    Hoppas du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det har jag. Lite sång- Lite dans lite naket :-)

    SvaraRadera