torsdag 10 juni 2010

Slutare

Nu är jag helt känslomässigt helt slut.
Igår gick Bilbo ut 9an. Mitt minsta barn slutar skolan. Det är stort.
Det va en ganska lugn och fin avslutning. Inga sensationer direkt.
Det stora som hände va att den förlorade sonen Zeus kom dit.
Det värmer i ett trasigt mamma hjärta.
Han är så fin.
Jag måste bita mig i kinden flera gånger för att inte börja gråta.

Bilbo och kompisar skulle dra iväg på kvällen och fira lite.
Han ringde vid 22 och ville bli hämtad från Flaten. Ett rätt stort bad lite söder om stan.
Så klart åker mamma och hämtar han.
Lite på lyset men helt redig berättade han en massa jä....igt trista saker. Som tur är har jag ju världens bästa barn. Så han har tagit avstånd från det hela. MEN vad gör jag nu när jag vet ???
Och helt plötsligt så fick jag svart på varför det har vart motigt för han att gå till skolan den sista tiden. Och varför han inte ville följa med på klassresan.
Men vad gör jag nu när jag vet ???
Det handlar om unga människor som håller på att förstöra sitt liv.

Jag ska fundera lite på det.

Idag har jag vart inne i stan och mött Zeus igen.
Han fick sommarlov nu. Han har ju ett år kvar så det va inte så stort. Men kul som fan att få vara där och se hur fina de är.
Mest Zeus så klart.

Men nu är modern helt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar