söndag 27 juni 2010

Singel

För första gången på riktigt, riktigt länge är jag helt singel.
Så där singel som man bara är om man har valt det själv.
Att jag är det är så mycket självvalt det bara går. Jag är inne i ett sånt där stadium att jag inte tror på en relation. Jag vet fan ingen som är nära mig som har en fungerande relation. Förutom min Kalixsyster. De är de enda man kan titta på och säga att de är äkta.
Men sen är det mest skit.
Och jag stå för en hel del i den skit statistiken.
Jag är fan inte bra på det där.
Och om man inte har lärt sig hur man ska få det att funka när man är två när man är snart 44 år. Ja då ska man fan vara själv och ta sig en rejäl funderare på vad man vill med livet. Och en relation i synnerhet.

Just nu saknar jag det inte heller. Det skrämmer mig faktiskt.
Jag är så glad att jag får göra vad jag vill. När jag vill.
Jag är så tacksam att inte ha den där klumpen i magen av oro för vad den andra ska tycke eller säga.
För jag vet inte hur man ska göra för att inte ha det i en relation.
Så jag laddar hem de filmer jag vill och går och lägger mig när jag vill.
Jag bestämmer men min Kalixsyster när jag ska dit och hon ska hit. Utan att behöva ens fundera på om någon annan inte tycker att det är passande.
Jag daltar med mina killar hur mycket jag vill.
Nu kanske det här låter snurrigt. För visst ska man kunna göra sånna saker fast man är två. Ja visst. Men inte jag.
Jag läser böcker och suger i mig allt som har med "att må bra i själen" saker.

Det ska jag fortsätta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar