måndag 24 maj 2010

Tomt tomt

Jag försöker verkligen fylla min tid med vettiga saker.
Men jag har ingen energi.
Den energi som finns går åt till att göra det allra nödvändigaste. Som att röjja det värsta, handla , laga mat ta ut djuren.
Det är det.
Sen att orka göra vettiga och nyttiga saker finns inte.
Jag borde ha ork.
Jag borde kunna göra saker.
Jag borde vara glad och livlig.
Men jag är inte det.

Visst det finns massor med glädje ämnen i mitt liv.
Mina fina fina killar.
man absolut bästa vän.
Min älskade lillasyster.
Mina fina och kloka hundar.
Min tid.

Men det hjälper inte.
Jag har en stor och tung sorg inuti som inte går att få bort.
Jag kämpar som en galning för att bara få en dräglig dag.
Det ska inte vara så. Ingen ska behöva leva så här.
Vad jag ska göra åt det??

Vet inte.

Jag va hos min underbara husläkare idag.
Fick mer medicin.
Fick reda på mer sjukdomar.
Det verkar aldrig ta slut.
Till och med min kropp har lagt av.

Nu ska jag fortsätta vila.
Moget va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar