torsdag 22 april 2010

Skvaller och prat

Jag har ett stort och mycket hår. Det har på något sätt blivit en del av mig. Så klart.
Men det har även blivit mitt kännetecken. Mitt signum.
Jag har turen och förmånen att ha hittat en jätte bra frisör.
Det tar en stund att åka till henne för hon finns i en annan del av stan. Men det är det verkligen värt.
Jag har gått ca 7-8 år hos henne. Så hon har ju hängt med ett tag kan man säga.
Och varje gång jag är där har vi så mycket att prata om.
Så samtidigt som jag sitter där och blir fin i håret, så blir det lite som terapi.
Dessutom vet hon vilket svinto jag har till hår. Och hur det ska behandlas.
Jag är inte en sån som fixar så mycket med håret. Utan det får va som det är. men när jag har vart hos henne tänker jag jämt. Jag ska nog fixa håret varje dag för det blir så fint.
Men sen kommer nästa dag. Och inte fan göra jag det.

Men fint är det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar