fredag 2 april 2010

Påsk

Jag kan inte sluta tänka.
Jag tänker på saker som har hänt. Saker jag har varit med om och saker jag inte har var med om. Fantasier helt enkelt.
Jag har alltid gjort det. Mer eller mindre. För mina tankar kan ingen ta ifrån mig.
Tyvärr har jag en massa tankar som gör ont. De gör så ont att ta fram och tänka på så de försöker jag att stoppa undan. Men när jag har stoppat undan de tillräckligt länge så dyker de upp på annat sätt. För jobbiga tankar måste ut. Man måste tänka de klart och göra upp med sitt samvete och sen gå vidare. Om man inte gör det så sitter de kvar som kladdig seg lera som inte går att få bort. Jag har mycket seg kladdig lera i min hjärna som aldrig kommer att gå bort. Jag måste på något sätt lära mig leva med de. Men jag vill inte det.Det är de tankarna som har gjort att jag sitter här idag. Jag kommer inte ifrån de.
Jag kan inte styra de.
Jag lever inte med andra. Jag lever i min egen värld. Som gör ont. Varje dag.
Jag skulle för bara en dag vilja kunna slippa de onda tankarna. För att få vila och vara glad lite.En dag kanske. En dag kanske jag kan det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar