onsdag 14 april 2010

30 år

Idag har det vart en bra dag.
Jag fixade lite och tvingade sonen att söka lite olika skolor. För nu får det vara nog med att sitta hemma hos mamma och vara onyttig.
Mitt i allt så ringde det. Det var en gammal kompis som jag kände när jag var liten. Jag pratar ca 30 år sen. Vi hittade varandra på facebook.
Hos henne satt det verkligen inte fast. För hon tog sin lilla hund och åkte över till mig. Så vi travade runt i nejderna där jag bor och uppdaterade våran sociala status. Det är inte det lättaste. För det finns ju en del att berätta. Det är rätt befriande med en människa som vet en del om en. Man behöver som inte förklara allt. Man måste inte berätta vem som är vem och allt sånt.

Sen dess har jag mest slöat runt. Det dyker ju upp en massa gamla minnen. Både dåliga och bra. Just nu är det helt ok. Det känns rätt bra att få lite nya idéer.

Jag känner mig ibland som en sån där väggordsmänniska.
Fånga dagen.
Sol ute sol inne..osv .

Yada yada yada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar