onsdag 24 mars 2010

Raw food

Idag har jag vart jätte nyttig. Först mötte jag upp Nettan i Gubbängen. Vi tog en liten promenad i solen. Det är ju så härligt nu när det börjar tina. Vi såg blommor. De första för i vår.
Sen hem med hundarna. I det här tö vädret är det ingen lek att ha tre nakenhundar med hår. De har ju inte lite hår heller de här djuren. Så när jag kom hem va det bara att ta in de i duschen. Varje gång jag går ute med de måste de in och tvättas. Det är inge kul.

Sen fick jag för mig att det skulle bli raw foood till middag. Sagt och gjort.
Det blev två rätter. En typ av röra som skulle vara någon form av burgare. Men det blev bättre med en röra. Den la vi i ett salladsblad med paprika och en tomatsås. Och en gurksallad.
Sen gjorde jag en form av pasta. Med hyvlad zucchini och tomatsås. Det blev helt ok.
Max och Bilbo åt det med. Lite skeptiska men det gick ner.
Så den vanan skall fortsätta. För nu känns det härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar