torsdag 18 mars 2010

Åka hem?

Idag åker jag hem.
Hur det känns???
Så där. Så klart saknar jag mitt hem och mina barn. Med att vara här är en frid för själen.
Jag har vart hemma med Tilda själv idag och igår. Gunnar jobbar och Ylva är på badmässa i Skellefteå. Och det är så kul att vara med henne själv. Hon är världens lättaste unge att ha att göra med. Nu har hon tex hittat potatis i skåpet i köket. Jag hör ju vad hon håller på med så det är helt lugnt. När jag kommer ut och frågar vad hon gör så pekar hon på potatisarna och har dessutom hittat potatisskalaren. Så hon vet vad man ska göra med den minsann. När jag säger att hon ska sätta tillbaka potatisarna så tar hon de lugnt och fint och bara lägger tillbaka de.
Det är inte så snor kallt idag så vi ska nog klä på oss och gå ut en stund. Hon gillar ju det... som fan dessutom. Det är väl en himla tur det att den lilla tjejen gilla att va ute i den här ute familjen.

Att sitta på tåget idag i gen 12 timmar ser jag väl framemot så där. Det är ju bara att bita ihop och sova i morgon. Men i morgon är man ju helt kokt sen. På kvällen sen kommer ju Ylva och Tilda nerflygandes. Så jag ska hämta upp de på Arlanda på kvällen.
Sen på lördag är det bandy och Uppsala som gäller.

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar