tisdag 23 februari 2010

Mamma

I morgon fyller min mamma år.
Jag undrar bara om man måste höra av sig då?

Vi har inte alltid haft bästa relationen. Hon svek mig och mina syskon när vi var små.
Det finns nog inte människa som har gjort mig så illa som hon. Men ändå står jag där idag och undrar fortfarande om jag ska vara en duktig dotter och iaf höra av mig.

Måste man vara snäll mot någon bara för att den har fött fram en?
Varför ska jag vara duktig när inte hon kan vara det ?

Jo... kanske för att jag har kommit längre med mitt liv än vad hon har. Jag kan inte ens säg att jag är arg på henne längre. Hon är inte en viktig person i mitt liv längre. Det kan säkert anses som trist. Men det har krävt många tårar och sena nätter med samtal med goda vänner för att inse att jag inte är hon . Hon har gjort det hon har gjort.
Fine.
Gå vidare... japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar