tisdag 9 februari 2010

Kärlek

Jag uppmanas idag att skriva om kärlek.

För mig är det inte helt enkelt och självklart att skriva om det. För jag vet inte vad det är.
Eller så här är det.
Kärlek har inte alltid varit varm,god och självklar i mitt liv. Mer kall,hård och beräknande.
Förutom mina barn och min närmsta familj har jag aldrig haft någon äkta kärlek.

Däremot kan jag allt om svek. Sjuk kärlek. Manipulation (hur fan hör det ihop med kärlek? )
Besatthet.Utnyttjande.

Hur ska jag någonsin kunna hitta eller få uppleva äkta kärlek ?
Jag vet inte.

För när man som jag har levt länge utan kärlek blir man en rätt inåtbunden person. Man blir osäker på vad folk har för avsikter med en. Man blir rädd för att visa vem man egentligen är. För vem kan älska mig ?
Utan att kräva nått tillbaka.
Hitentills har det visat sig att det inte har funnits någon. Så just det verkar ju rätt kört. Det känns lite märkligt att veta det. Och att i samma mening då förstå att det aldrig kommer finnas någon för mig.

Men det är nog bäst. Jag vet inte om jag kan öppna mig något mer. Vet inte om jag orkar.

Jag vet att det är trist att läsa neggo grejjer. Men sanningen är inte alltid vacker.

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar