onsdag 17 februari 2010

Jaha

För första gången på riktigt länge är jag nervös för någonting.
Jag är mest orolig för att jag ska ligga där vaken när det grottar i handen. Ingen rolig tanke alls.
Så att sova inatt är nog bara att glömma.

Jag va alldeles nyss inne och tittade på Moonshines hemsida och läser om Sonny. Eller mer tittat på bilder och kommer så klart att tänka på de minnen jag har ifrån honom.
Tänk vad en människa kan göra för att påverka så många. För vi är nog ganska många som kände honom. Och har de mest skilda och galna minen från den mannen. För upptåg va han ju rätt bra på.
Som den gången för så där en 5-7 år sen när han körde mig och Nettan till Axelsberg mitt i natten. Och stannade ute på parkeringen och drack öl och spelade någon skrålande musik från hans bilstereo så att grannarna ropade.
Ja jävlar...
Eller den gången vi va på krogen och en av hans kamrater blev för full. Så Sonny gick ut och la han i bilen. Den gången, eller den perioden va det Skåne som körde bilen. Hur han stod ut med oss har jag ingen aning om. Men det gjorde han.
Sen kommer då frågan om jag ska gå på begravningen ? För det verkar vara en rätt öppen historia. Eller kommer det kännas som jag inkräktar ?
Vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar