torsdag 4 februari 2010

Jag vet inte men jag börjar bli rätt rejält trött på att vara sjuk nu.
När vi var inne i stan i går så var ju jag hos hudläkaren. Det var ju för att jag har hittat en förändring på huden på näsan. Min husläkare tar allt på allvar så han skickade mig till henne.
Hur det gick ???

Jag hade en förändring. Eller Pre Cancerogen hudförändring.
Alltså stadiet före cancer.
Det känns väl sådär.
Att jag har fått det beror på att jag har bränt mig i solen och solat i solarium. Jag har alltså samlat på mig det här, det kom inte bara så där.
Så från och med nu får jag inte sola. Eller vara i solen alls utan att ha högt solskydd. För det kan komma tillbaka och det kan fortsätta om jag inte förändrar mina solvanor.
Inga mer solsemestrar,inga lata dagar på bryggan. Det känns helt overkligt.

Hon kylde ner hudförändringen så att det blev som ett brännsår. Och förhoppningsvis växer det ut nu frisk hud under.

Hur det känns ????
Det känns för jävligt. Jag är rätt bra på att spela teater men inuti är det kaos.
Det där ordet är inget man vill höra. Tro mig. Det svindlar i huvudet och allt blir overkligt.
Visst det här är inte jätte allvarligt. Men så klart tänker jag på att fåfängan har fått min hud till att få otäcka förändringar. Va det värt det? Nä verkligen inte.
Ta hand om dig och sluta sola.

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar