lördag 30 januari 2010

Jag har blivit sjuk.
Oj va det är synd om mig.

Snorar,feber,ont i halsen.
Men det är tur att det är nu och inte nästa vecka när systra mi kommer.

Jag vet att jag är tråkig just nu. Men livet går lite på sparlåga. Jag är rätt trött mentalt.
Och det blir ju inte bättre av att bli förkyld.

Jag hade svårt att sov igår. Inge ovanligt iof. Men då låg jag i sängen och tittade på svt play. På deras dokumentärer. Mycket vackert. Och så oerhört intressant.
Jag fascineras av hur de som har gjort filmerna har lyckats med att gestaltat olika människor och öden.
Jag blir också berörd av de människor som gestaltas. Vilka typer det har funnits, och fortfarande finns.
Och så klart tänker jag på hur filmen om mig skulle se ut. Om någon annan skulle beskriva mig. Hur skulle jag framstå då?
Men det är väl något man inte ska veta. Det vill man nog inte.

Nu ska jag tvinga ner barnen och handla och sen får de fixa mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar