torsdag 24 december 2009

Julafton.

Jag är ingen direkt fan av jul. Det kan kanske bero på att jag inte har några bra minnen från jul. Jag kan inte direkt säga att jag har dåliga heller. Men jag gillar inte det hysteriskt med att fira med familjen. Jag har ju aldrig haft nån familj att tala om. Därför är det för mig så skönt att ta med mina barn hit upp till norr. För den familj jag har eller den jag känner mig bekvämast med finns ju här.
Konstigt det där för Ylvs mans familj känns närmare mig än vad några andra gör. Även fast jag inte träffar de så ofta så är de som någon sorts familj ändå.
Nu är de iväg och träffar Gunnars mamma och pappa och alla syskon.
Jag kunde ha följt med men jag mår inte helt bra.

Jag och B Och Sanna har fixat köttbullar, Janson och en potatis gratäng. Så vi ligger nog rätt bra till med maten ändå.

Så nu sitter vi bara och gör ingenting.
Det kom någon och knackade på dörren så jag öppnade. Därute står en tjej med en burk skumtomtar och önskar god jul. Bakom henne står en tomte på en häst.
Märklig upplevelse.
Men rätt kul

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar