söndag 27 december 2009

Idag har det vart en bra dag.
Jag sov inte så vansinnigt bra i natt. Jag va tvungen att gå ner och släppa ut stackars gibson son var både kiss och bajsnödig. Han for runt i rummet så jag förstod att något va galet.
Det blir ju ingen ordning på någonting här. Först är det ju -20 grader, så några långpromenader blir det inte direkt. Sen släpper alltid någon ut de när de går ut och kastar sopor osv. Så jag har som ingen koll på vad de gör hundarna. Men det gick bra ändå så vi fick sova ett par timmar till.
Sen va det upp och äta frukost och sen klä på sig alla kläder som fans typ. För vi skulle se annandags derby. Daniel spelar ju så det va bara att packa sig iväg.
Lilla Tilda fick vara hos sin farmor för det var för kallt för henne att vara med.
Tyvärr förlorade de med 3-4 men det va kul att va där och se på.
Sen fick vi mat hemma hos farmor. Hon bara langar fram mat till hela cirkusen som kommer. Och bara verkar tycka det är kul. Malins kusin Erika och Bella kom med hem en stund. De va bara här för att umgås en stund. De åkte ner till Kalix igen med Gunnar som skulle jobba. Det är så typiskt för att vara här. Jag vet inte om det är den här familjen eller om det är så för alla här. Men det hämtas och lämnas utan att någon säger nått. Ingen som gnäller eller tycker det är jobbigt. Det skulle vara hemma det !!! Och Bella. Daniels tjej är här en stund och umgås fast inte Daniel är här. Helt normalt för att vara här. Jag tycker inte det är konstigt heller. Nu. Men jag tänker på det och reflekterar om hur olika det kan vara från ställe till ställe.

Sen har vi bara slöat framför tvn

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar