torsdag 10 september 2009

Tänk vad man kan få tillbaka

Jag skrev i mitt tidigare inlägg att jag har slutat gråta. Tänka va fel jag hade.

Jag satt och slö läste i gårdagens Experssen och hittade de här orden.
Hela artikeln kommer senare

"Ett barn lär sig med hjärtat. Det tar inte många dygn förrän mamma och pappa är oersättliga för honom. Han har inte sveket eller de hårda orden med sig hit från början. Han lär sig allt det där av oss, människor runt om honom, som älskar honom så vår kolbit till hjärta glöder i gryningen när han vaknar, rosig och oerhörd i sin kärlek och utsatthet.Ett barn vet ingenting om svek förrän vi vuxna lär honom. "
Marcus Birro
http://www.expressen.se/kronikorer/marcusbirro/1.1699689/marcus-birro-det-finns-inga-lyckliga-skilsmassor.

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar