torsdag 3 september 2009

Så är det sjukt igen

Jag vaknade till i morse och väckte Bilbo. Jag hörde direkt att han inte va helt frisk. Så jag ringde solan och sjukanmälde han. Han har ont i halsen och i kroppen.
Sen somnade jag om. Hm sov och sov föresten. Eftersom jag bor i Kvateret från Hell så va den här morgonen oxå ett skämt. Det städas runt huset. Det betyder att redan vid 8 drog några lövblåsar människor igång sina maskiner. Sen kom soppagatan bilen. Jag vet inte om de har någon form av radar eller om de bara vill jävlas. Men utanför mig ärdet iaf renast i hela stan. För de höll säkert på i 4 tim. BARA utanför mig. Och eftersom jag har sovrummet ut mot gatan så va det inte helt lätt att sova.
Jag gikc upp och ut med hundarna en sväng, sen hem och göra frukost till sonen.
Sen gick jag till Nettan med hundarna och mötte upp henne för en liten promenad. Härligt att vara ute i det här vädret tycker jag.
Sen var det dags att täna ut nått att äta. Så det blev kyckling och sallad med Keso. Jag fixade en skagen röra till oss. För jag vet att Bilbo gillar det.
Nu.... ska jag bara göra ingenting.
Det jag däremot har börjat fundera på är om jag ska sticka nått till mitt lilla barnbarn?
Det känns lite ...hmmm... gammalt. Men sammtidigt kanske det är kul. Kul att ge bort något som just jag har gjort.
Ska fundera lite på det.

/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar