tisdag 18 augusti 2009

Mindre lyckad dag...eller kanske inte ?

Dagen började med att jag blev väckt kl 7. Det är ju inte den tiden på dygner som jag är som mest vaken direkt. Men det vara bara att släppa in hundarna och sätta på kaffet, dricka en kopp och somna om. Hundarna har vart med exet på landet över helgen. Rätt skönt att de är borta ibland, men så skönt när de är hemma igen. Då är det mera på rikigt.
Jag sov ända till 12.30. Då va der bara att fara upp och gå ut med hundarna och sen åka iväg till min psyktant. Det va väl ok. Det känns tyvärr som att det inte ger mig ett skit längre. Jag går dit, ja varför egentligen? Jag ficj frågan när vi skulle ses igen. Så valet var mitt om vi ska ses överhuvudtaget. Men jag bestämde att jag ska komma dit om en månad.
Jag va hemma en liten stund sen åkte jag till Farsta C och handlade en skriv bok. Jag har nån hang up på skriv böcker. Inför förändringar i mitt liv så köper jag en ny och börjar skriva. Så nu är det väl dags igen.
Sen har jag bara vart hemma. Ska ta ut hundarna en sväng till bara.
Jag fick frågan i dag om jag ville gå någon form av kurs i Mindfulness. Man ska tydligen lära sig att ens tankar inte ska fastna utan försvinna. Att de ska passera som moln !!??!!
Jo tjena hej.
Och att dessutom sitta i grupp och göra det..NOT.
Så det sa jag ifrån att det inte var något för mig. Det är säkert en bra grej i sig men inte för mig i grupp.
Men nyfiken som jag är så kollade jag upp det på nätet. Så nu har jag hittat en 1 tim lång film på youtube med nån Mindfulness guru som jag ska titta på.
Jon Kabat-Zinn heter han.
Allt ska få en chans.
Nästa grej är att ge yoga en chans.

Ha det bäst
/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar