torsdag 20 augusti 2009

Jag blir så trött

Det finns så många saker som verkligen stör mig. Bla detta mansvälde som vi lever i. Jag letade fram en bra bild på en tänkare. Googlade så klart. Och vad händer ??

De första 25 bilderna är på män.
Tittat man på en film. Vilka är mest i bild ?? Män
Vilken blir det mestuppståndelse om när det springsfort i någon jävla bana ?? En man.

Jag är så trött på att vi omedvetet matas med det här. Och vilken bild ger vi våra barn ?
Jag har diskuterat det här många gånger men får oftast reaktionen att jag borde bli flata. Det är väl inget man blir ? Det är väl nåt man är. Men igen, det är bara än som säger så. Jag påstår inte att jag inte gillar män (hmmm kanske en del =) ). Jag påstår inte heller att jag inte gillar bilder på män. Men jag vill att vi ska uppmärksamma det mer. Varför förlöjligas tex filmer som kvinnor gör ? Varför sätter man två manliga komentatorer i tv?
När man matas med det här blir det ju norm.
Frågan är sen vad man kan göra åt det ? Jag vet inte men en liten början är att se det och reagera. Att prata om det och berätta för våra avkommor att det lever ungefär lika mycke män som kvinnor på den här jorden.
Eller gör det inte det?


/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar