måndag 29 juni 2009

Hemma va skönt... eller?

Jag vaknade med ett ryck i morse för att det ringde i telefonen. Jag for upp som en projektil. När man har en valp så vet man att man måste gå ut med den det första man gör när den vaknar. Och så klart vakande hon överlycklig me. Det va en männsika osm kom med en leverans närings drycker. Typ 90 st. Ja nå väl det va ju bara att snällt gå ut. Det jag hittade att klä på mig i villervallan va ett linne och ett par tights.. inga trosor hittade jag. Skit i det tänkte jag och gick ut med de små liven. Och då slog det mig verkligen hur varmt det var. Redan kl 8 på morgonen. När jag kom tillbaka tänkte jag först gå och lägga mig men fick nå tuppjuck och började rensa badrummet. Jag har tänk länge och äntligen bestämt att jag ska kasta massa saker hemma. Jag har en förmåga att spara på saker. Men nu känns de bara som en börda. Så jag rensade och kastade saker. Och det känns så skönt. Rätt va det va när jag stog och rensade ut gammla tidningar så kändes det som jag skulle svimma. Och så kom ett otroligt tryck över bröstet. Det gjorde så ont så jag trodde jag skulle dö. Som tur va så är det nära till min säng. Så jag stapplade fram till den och la mig ner. Men inte fan avtog smärtan. Jag fick nästan ingen luft. Så jag bad Zeus att ge mig telefonen så jag kunde ringa sjukvårdsupplysningen. Där va det en kvarts väntetid. Det kändes för stort att ringa 112. Så efter en evighet så svarde en människa. När berättade hur det kändes koplade hon mig vidare iaf till 112. Så det kom en ambulans och hämtade mig. Det såg ju ut som en dålig dag i Bagdad här hemma så jag sa först till killarna att det skulle komma en ambulans och om de kunde ta undan lite saker. Så vips va alla sopor borta.'
Det kom inga snyggingar som man ser på Tv, men de va trevliga *L*
De körde mig till SÖS och kollade EKG osv. Det va inge kul alls. Som tur va fick jag tag på mitt ex som mer än gärna kom hit och hjälpte till. Inge kul att hamna i skuld till han men det va nödvändigt. Väl inne på sjukan kollade de EKG igen och tog en massa blodprov. Efter 5 timmar och en massa morfin, bedövningsvätska och Nitroglycerin fick jag åka hem. Läkaren trodde att det hade att göra med min operation. Eftersom jag inte får i mig nån mat krampade nog matstrupen. Men helt säker va han inte. Så om jag får ont igen måste jag ta mig in. När jag kom hem såg det för jävligt ut hemma så jag va bara tvungen att städa lite. Men det känns inge bra så jag tog en dusch och standade i soffan en stund. Killarn ville veta hur jag mådde och de va så klart skärrade. Men nu är de lugnare. Och jag får så dåligt samvete att de får va med om sånt här. De ska inte behöva det. Bilbo åkte iaf väg till Max, så han va nog ok iaf. Zeus är hemma för han ska till Korsö i morgon med sin skola. Det är as kul. Så i morgon ska jag fortsätta röja om jag inte har ont då me.
Sköt om er
/annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar