söndag 21 juni 2009

En helt vanlig dag

En vanlig dag just nu för mig består i att jag vaknar och bär ner Millan och Hera för att släppa ut de och pinka. Tintin och Gibson går ner själva för trappen. Någon i den här familjen är redan vaken då så de finns kaffe klart.


Nu har det vart kanon väder ett par dagar så vi är ute mycke så hundarna kan springa löst så mycke de vill. Men när de får va ute försöker de göra allt för att komma in och vice verca. Sen försöker jag få i mig något. Men det går rätt trögt. Jag kan bara äte väldigt lite och väldigt sakta annars spy jag upp det. Och jag får spy minst en gång om dan.



Sen kommer Ylva och Tilda ut en stund.



Jag har fått i uppdrag att städa deras ute bastu. Men det är bara roligt. Den är helt underbar. Så vi kanske kan skrämma i gång det gamla skrället.



Sen tar jag upp Hera för att sova en stund. För hon blir väckt av de andra hundarna så lätt. Sen äter famijen och jag kämpar i mig nån soppa eller nått.

Sen kollar vi en stund på tv. Sen är det natta för mig.

Rätt skönt men jobbig med lilla Hera just nu. Hon är på allt och är överallt och fattar inteså mycke än. Så det blir mycke passa på henne hela tiden.

Men i morgon åker killarna från Stockholm. Och är i Boden på Tisdag. Det ska bli så härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar