måndag 13 april 2009

Utsättningssymtom ??

Jag har just läst med fasa att man absolut inte sa sluta med Xanor så där direkt. Eller de artilkar jag läste så stod det att man ska trappa ur med si å så mycke per månad !!!
Jag skulle gärna göra det men jag har inte tid....*L* Det känns så iaf. Jag har inte ätit nån på 4 dagar nu. Och i dag är väl den dan då det har vart värst. Jag får domningar i ansiktet. Jag har en jätte klump i halsen som gör det svårt att äta (kanske blir lite smalare på kuppen ?
Och det gör ju inget...*L* ).
Men jag kan härda ut det... varför vet jag inte?
Det känns bara jävligt skummt. De har ju vart min livlina i så många år nu.

Idag har jag iaf vart fram och tillbaka till Stallarholmen. Trevligt faktiskt att komma ut i solen och prata en massa skit med Nettan på vägen hem. Så jag körde hem henne och hennes barnbarn.
Har vart ute med hundarna en massa med. Det är ju så härligt att det börjar bli vår. Här vet man att de är vår när fyllona flyttar från parkbänkarna i centrum till en skogsslänt... ha ha.
Thats life.

2 kommentarer:

  1. För guds skull, ta det väldigt långsamt om du ska trappa ut Xanor, man kan få allvarliga skador annars. Jag började med Xanor för några år sedan när typ Stesolid inte hjälpte mot ångesten längre. Jag var lite skeptisk mot det med tanke på vad som hände min mamma. Hon hade ätit Stesolid (och alla andra liknande benzo) under jättemånga år, så tyckte en smart psykiater att hon skulle börja med Xanor istället eftersom det var SÅ snällt och mera som ett "lättbenzo". Har aldrig hört nåt dummare så här i efterhand. Hon började ju självklart äta mer och mer av dessa också, som med alla andra, och var till slut uppe i runt 10 om dagen. Sen skulle hon efter många år "få hjälp att bli av med missbruket". Man tycker ju att en psyk.avd. borde veta att man trappar ur denna långsamt, men icke då, där tog dom bort alla på två dygn och skickade hem henne sen. Hon blev aldrig som förut igen. Hon fick mängder med neurologiska skador som hon levde med i ca 10 år. Sen tog hon sitt liv för snart 2 år sen.
    Men jag själv tänkte att den dosen dom rekommenderade åt mig, 2 st om dagen, var ju så lite jämfört med vad hon tog, så det var ju ingen fara. Men ett par ggr har det hänt att jag räknat fel och blivit utan medicin i 2-4 dagar. Herrejävlar vilka biverkningar. Det börjar redan efter några timmar med känselbortfall runt munnen, sen ansiktet och armarna. Sen börjar jag sluddra, få personlighetsförändringar (detta märkte inte jag själv), kramper som till slut blev rena rama gymnastik-VM, värre än ett EP-anfall och till slut medvetandeförlust. Direkt till akuten i ambulans. Aldrig mer! Så trappa ur jättelångsamt, en fjärdedel under typ 10 dagar osv. Ta hand om dig gumman!!!

    SvaraRadera
  2. de säger att sluta med xanor är att jämföra med att sluta med heroin. Jag har aldrig använt heroin men sett folk tända av på det. Jag har just nu 2mg/2 per dag och sanningen att säga tänker jag inte sluta för jag har fått ett liv. Börjat jobba tar hand om barnen mm istället för att ha ångest bland folk

    SvaraRadera