söndag 12 april 2009

Så blev det en sån där dag!

Jag hade det hur härligt som helst ute på landet. Helt solo, precis som jag vill ha det. Men det verkar som att jag inte kan låta mig själv må bra. Eller att jag inte fixar dolda krav. Jag ser allt som behöver göras och vet att jag behöver inte göra ett dugg därute om jag inte vill. Men alla saker jag ser som jag även vill göra blir för mycet för mig. Jag börjar gå i cirklar..kan inte tänka en vettig tanke.. får panik. Förmodligen blir jag stressad. Och jag fixar ju inte det.
Så jag ville bara hem.. packade ihop mina saker skulle stoppa in hundarna i bilen. Då kommer inte Gibson och Tintin ??? Panik.. vart är de!!
Då när jag går runt huset så sitter de ihop igen !!!
Å det går ju inte att gö nått åt. Fick bara sitta där vackert och stilla ch vänta på att skulle va över. Och ändå är han kastrerad i måndags ? Va fan är det för jävla slamp hund jag har fått tag på. Alltså Tintin.Hmmm...
Så äntligen hemma och få duscha i min egen dusch. Min säng. Mitt hem. Då blev jag lugn igen. Tur att ingen olämplig ringde , det hade inte vart bra. Det är i de lägena som jag ska va själv, så jag inte säger mer än jag menar för att göra någon illa.
Och så fick jag kontakt med en av mina "gamla" ungdomar...*L* hur kul somhelst. Vi pratade säkert i 3 tim. Det är lite skrämmande men samtidigt så jävla skönt att prata med någon som vet vem jag är. Som har egna minnen från hur det va när jag va yngre.
För till historien hör att jag har jobbat på Ungdomsgården i en massa år, i samma område som jag själv växte upp i.
Så när jag jobbade där så va det väl typ små syskonen til mig och mina kompisar som gick där.
Men kul va det. En massa minnen dök så klart upp. Men det va faktiskt bara bra minnen. Framför allt från tiden på Gårn...*L*
Och det visade sig me att han hade lite andra minnen än mig. Men... det är nog så att man ser på saker lite olika om man är en 15 årig kille eller en 23 årig tjej som jobbar som ledare.. he he...
Så nu är jag tillbaka i min trygga miljö. Hemma på min balkong med kaffe, solen och mina små hundar. Det är livet de...*L*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar