fredag 24 april 2009

Mammas hund!

Min mamma har ju en av min Millans valpar. En Pepsi. Jag har inte sett han sen han flyttade när han var 8 veckor. Jag tycker det är för sorgligt. Jag har ju svårt att skiljas från det mesta, och Millans valpar va det ingen lek att skilja från. Men men. Mamma bor ju en bit ifrån mig så vi träffas inte så ofta. Men nu är hon och hälsar på sin faster som bor i huddinge så det är inte så långt från mig. Jag fick nästan säga till mamma att - jag tar hunden nu.. ..han såg för jävlig ut helt enkelt. Okunskap kan man kalla det om man är snäll. Hon visste inte bättre men hon vet nu hur man ska sköta han. Jag klippte och trimmad och kammade och tvättade. Och Pespi blev som en ny hund.
Pepsi innan trimmning.......


Och titta va tjusig man kan bli efter ett bad... *L*

Jag mår förvånansvärt bra... Inga domningar. Det enda och rätt stora problemet just nu är att jag har svårt att svälja! Jag kanske ska utnyttja det mer och skita i att äta. För det är verkligen ingen självklarhet just nu. Men jag kan ju inte. Jag tvingar mig att äta. Det bästa är att äta eller dricka något kallt. Vatten typ! Fan va det passar bra när jag ska göra en magoperation. Där det kommer bli svårt att svälja i början. Men.... om jag inte går ner nått i vikt nu kommer jag aldrig att göra det.

1 kommentar:

  1. :D Jo jag har faktiskt haft BARF i åtanke. Läst lite grann oså om det men inte blivit klokare. Jag tror dock att freja mest är bortskämd. Skyller det på Mamma haha! Hon har ju börjat förstå det nu att om hon väntar liiite till så får hon något ljuvligt istället för "okej" haha. Ha en fin kväll och du borde satsa på det där med hundtrimm. Han blev ju urgullig efter klipp o bad :) hehe

    SvaraRadera