torsdag 9 april 2009

Jag har fått komma ut på landet.

Jag har ibland möjlighet att få låna ett landställe. Jag är där just nu. Jag har vart skit dålig i ett par dagar. Feber och ont i halsen.
Men det är så fruktansvärt skönt att få komma bort lite. Att få komma ut i spenaten ett par dagar. Så som tack för hjälpen ska jag plantera lite blommor och rensa lite rabatter. Men det kan jag leva med. Så ska jag passa på att slipa rost på bilen... den ser för jävlig ut rent ut sagt.
Och så fick jag reda på i dag att min älskade lilla Zeus är singel!!! Hans Anna har gjort slut med han. Det har ju iof hänt en gång förut, men de har bestämt att ge det en chans till. Men tydligen funkade det inte. Eller hon ville inte mer. Såg idag när jag vattnade blommorna i hans rum såg jag att han har tagit eller slitit av sig det vänskapsband som han har fått av henne. Fan va det gör ont att se sina barn lida.... det känn så orättvist.
Borde väl ringa min mamma och önska henne glad påsk...men varför? Hon har ju inte direkt ansträngt sig det här året heller för att ens skicka ett kort. (är det konstigt att jag hatar familje helger när hon har supit sönder alla?) Men men... jag gör väl som vanligt. Eller rättare sagt jag är van. Inget att bry sig om, orkar inte ge henne mer av min energi. Hon har redan förstört så mycke genom att supa bort hela min barndom. Så en påskt till , eller vilken annan helg somhelst kommer och går igen.
Jag får som vanligt göra det på mitt sätt. Men jag är verkligen inte bitter för det. Det stadiet har jag passerat för länge sen. Men hoppet är ju det sista som lämnar en säger de, och det stämmer. Jag blir bara så less. Less på att hon inte är mera näravarande i min sjukdom. Å andra sidan fattar hon ju inte ens vad jag pratar om! För HON har ju aldrig gjort nå fel eller har några problem...!!!
Så det kan lika bra va. Har ju skaffat andra som lyssnar när jag behöver prata eller behöver hjälp. Så är det när man är ett maskros barn.
Man är en ful jävel som dyker fast ingen gillar en... ha ha.
Jag är inte så arg egentligen.... måste bara spy lite.
Sov sött nu.

1 kommentar:

  1. Förstår att inte du heller gillar högtider speciellt mycket. Då är vi två då :)
    Stackars din son! Usch vad jobbigt det är att se sina barn deppiga och nere. Tur han har dig!
    Sänder en stor påskkram till dig och alla dina fina barn, och lycka till med ogräsrensningen (urk!) haha!

    SvaraRadera