lördag 25 april 2009

Funderingar

Jag fick just reda på att mina stora barns kusin har fått en son. Jätte kul på alla sätt och vis.
Jag hittade just min gamla dagbok från det året min A föddes -84. Jösses va det va länge sen men ändå inte. Jag läste bla om att jag va barnvakt åt henne, kusinen då va hon bara 10 månader.
Det sätter vissa saker i perspektiv. Å ena sidan minns jag det som det var igår, Å andra sidan ser jag hur mycker jag har glömt. Tack för att jag har kvar gamla dagböcker. Det är såååå mycke värt.
Det får mig också att börja fundera på att det förmodligen är min tur att få barnbarn snart. Ja omöjligt är det ju inte. A Och M bor ju i radhus med trygga jobb och Volvo och vovve.
Det är också en dubbel känsla. Sammtidigt som jag kan jubla inuti så blir jag så sorgsen för allt jag missade med A och M!
Jag kommer ju älska ihjäl det där stackars barnet. Vad kommer A att säga om det ?
Är det då våran återförening kommer att ske?
Eller ororar jag mig bara i onödan?
Jag tror ju tyvärr inte det. För han är ju fortfarande arg på mig och kommer nog så att vara även då. Så jag är egentligen bara glad om jag får vara med alls. Hans ilska kanske går över när och om han blir pappa själv....
vem vet?

Bara små saker som jag funderar på i natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar